Звичні нам штрих-коди формату UPC або EAN-13 поступово прощатимуться з нами. На зміну їм приходить новий формат – Digital Link GS-1. Що він собою являє та чому взагалі відбувається ця заміна, зараз розповімо.

Але спочатку нагадаємо, що сучасна система штрих-кодів з'явилася ще в 80-х роках минулого століття і служила вона перш за все для автоматизації обліку продуктів на складах і в магазинах і для продажу. Стандартний штрих-код формату EAN-13 містить код країни виробництва, номер власника торгової марки продукту, номер позиції продукту та цифру контрольного коду. Інша необхідна для продавців та покупців інформація, наприклад, склад продукту або термін придатності, наносяться текстом на упаковку.

Проте законодавство з моменту введення штрих-кодів дуже змінилося. І вже зараз на упаковці має бути набагато більше інформації, ніж вона може вмістити. А не за горами ухвалення цифрових паспортів для всієї продукції, що продається в ЄС (ми про це писали тут). У них ще більше пунктів щодо інформації, яку споживач так чи інакше може одержати, вивчаючи упаковку.

Припускаємо, що це і стало причиною розробки нового формату штрих-кодів, що є, по суті, удосконаленим qr-кодом. Однак у ньому вже набагато більше можливостей для зберігання інформації. Це і додаткові дані про продукт та виробництво, дані щодо подальшої утилізації упаковки, URL-адреси, відсканувавши які за допомогою мобільного телефону, можна перейти на веб-сторінку, що містить додаткову інформацію про продукт.

Використання нового формату Digital Link GS-1 зі збільшеним вмістом інформації дозволить компаніям не тільки покращити управління запасами та відстеження витоків, але й вивести цифрову взаємодію покупця з продуктом на новий рівень, що дає можливість прямого збору відгуків та статистики з продажу.

Використані матеріали сайту packagingeurope.com.