Європейська комісія пропонує впровадження цифрових паспортів продукції (DPP) як інструменту забезпечення прозорості та циклічності. Подробиці проекту постанови будуть опубліковані у грудні цього року, а на прийняття очікують у 2024 році. Після набуття чинності ухвали, будь-яка компанія, яка бажає продавати свою продукцію в ЄС (у тому числі через інтернет), повинна дотримуватись її вимог.
Хороша новина полягає в тому, що, як і зазвичай, подібні постанови не набувають чинності категорично та одразу. Обов'язкову реалізацію продукції з наявністю цифрових паспортів заплановано лише на 2026-2027 роки. І навіть зараз багато елементів проекту залишаються неясними та відкритими, але ніхто не сумнівається, що ухвала буде прийнята.
Найімовірніше DPP буде розміщуватися на упаковці у вигляді qr-коду. І виробникам потрібно буде створювати докладну базу даних для всієї продукції, що ними продається, з окремим кодом посилання для кожного товару. І хоча багато моментів по DPP поки залишаються неясними, вже точно відомо, що будь-який цифровий паспорт повинен буде включати наступну інформацію:
- Основні дані про продукт, такі як назва, вага, номер партії, дата та місце виробництва, а також відомості про гарантію.
- Дані про матеріали, включаючи походження сировини та компонентів, постачальників, що беруть участь у процесі пошуку, сертифікати походження інгредієнтів (наприклад, екологічно безпечна пальмова олія), відсоток переробленого вмісту.
- Дані відстеження: історія продукту, ланцюжок поставок, відомості про нинішніх та минулих власників (особливо для продуктів тривалого використання, які можна перепродати).
- Дані про ремонт та вторинну переробку: інформація про загальну ремонтопридатність продукту, а також конкретні ремонтні заходи та інструкції з утилізації після закінчення терміну служби.
- Дані про стійкий розвиток, наприклад, вуглецевий слід продукту, використання води та пройдені милі по суші, морю або повітрі.
Крім цього паспорт може включати дані про повернення товару, контактну інформацію виробника, інструкції як підготувати продукт або його упаковку до переробки.
Чи буде така база потім інтегруватися в якусь загальну базу даних ЄС чи залишиться локальною поки що неясно, але вже відомо, що почалися розробки якоїсь системи з відкритим вихідним кодом для забезпечення узгодженості даних та співробітництва між ЄС і компаніями.
Чому компаніям варто відстежувати ухвалення цієї постанови та починати працювати над можливістю її впровадження у свою діяльність вже зараз? З великою ймовірністю раннє впровадження DPP компанією для своєї продукції зіграє як дуже хороша іміджева реклама, збільшивши довіру до компанії як кінцевого споживача продукту, так і в різних перевіряючих та адміністративних організацій.
Використані матеріали сайту packagingeurope.com.