Як розвиватимуться пакувальні рішення у найближчому майбутньому? Яких інновацій варто очікувати, на які розробки будуть спрямовані інвестиції? На що звернути увагу, щоби не відстати від конкурентів? Сьогодні ми розповімо про кілька трендів розвитку ринку упаковки, які будуть основними швидше за все не лише у 2023 році, а й у наступні роки.
Перше: економіка замкнутого циклу для пластику.
Це найголовніший напрямок для величезної кількості компаній. Незважаючи на обурення екологів та законодавчі ініціативи, пластик, як і раніше, залишається найлегшим, універсальним і найчастіше найдешевшим матеріалом для упаковки. І якщо не відправляти його у сміття, а досягти максимального рівня переробки та подальшого використання, то це вирішило б не лише проблему забруднення, а й питання залежності від викопних ресурсів. Вже зараз у Європі спостерігається дефіцит переробленого пластику. З одного боку стоять вимоги законодавства та бажання покупців бачити в упаковках вторинний пластик, а з іншого — недосконалий ланцюжок щодо його збору та подальших можливостей переробки. Тому дедалі більше зростають інвестиції саме у переробку пластику, дослідження з поділу складних, багатошарових упаковок, у будівництво переробних підприємств.
Друге: упаковка з паперу та біопластики.
Багато компаній і навіть уряди звернули свою увагу на сферу та розробку біопластиків. Наприкінці минулого року та на початку цього вже було виділено кілька великих грандів на подібні дослідження. І в цілому все більше новин про те, що той чи інший стартап вийшов на ринок зі своїм варіантом біорозкладаного та компостованого пластику. Також уваги заслуговують різні варіанти упаковки з паперу і целюлозного волокна, як приклад відновлюваної і дуже екологічної з точки зору покупця упаковки. Лідери паперової промисловості, такі як Amcor, Mondi та Coveris, вкладають зараз величезні кошти в розширення сфери застосування упаковки з паперу, розробки новітніх бар'єрних властивостей для такої упаковки та заміну нею пластику, де тільки це можливо.
Третє: цифрова взаємодія з упаковкою.
З розвитком технологій, ми бачимо на упаковках все більше QR-кодів, AR і NFC. Покупець може взаємодіяти з упаковкою, отримуючи додаткову інформацію, бонуси чи розваги. Ця можливість широко використовується компаніями для підвищення лояльності споживачів та збору маркетингової статистики. Але область взаємодії постійно розширюється. Інтерактивна упаковка все більше використовується для подання повної інформації про продукт, відстеження товарів від початкового пункту виробництва до кінцевого споживача, для забезпечення його доступності та інклюзивності, прискорення сортування при переробці.
Четверте: багаторазові упаковки.
Ще однією, далеко не новою, але тою, що отримала друге дихання останнім часом, тенденцією, стала багаторазова упаковка. Звичайно, спроби впровадити багаторазову упаковку у сфері харчування та напоїв далеко не скрізь успішні та дуже повільно набирають обертів. Однак подібні розробки для товарів для дому та засобів особистої гігієни все більше купують . А зворотні поштові коробки, які повторно запечатуються, взагалі стали дуже популярні з урахуванням електронної комерції, що стрімко розвивається.
Використані матеріали сайту packaginginsights.com.